Μπαίνοντας στην περίοδο της Σαρακοστής ξεκινάει η νηστεία, η οποία αποτελεί την κατάλληλη αφορμή για βελτίωση του διατροφικού προγράμματος και αποτοξίνωση του οργανισμού από το κρέας και τα κορεσμένα λιπαρά. Ωστόσο και τα νηστίσιμα εδέσματα ελλοχεύουν το κίνδυνο, να «φορτώσουν» τον οργανισμό με περιττές θερμίδες όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες. Για να έχετε τα μέγιστα δυνατά οφέλη της νηστείας, οφείλετε να ακολουθήστε συγκεκριμένες διατροφικές συνήθειες, οι οποίες θα σας προστατεύσουν από την αύξηση βάρους.

Διατροφικές συμβουλές την περίοδο της νηστείας

  • Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση του ελαιόλαδου στα όσπρια, τις σαλάτες, τα λαδερά και τα τηγανητά νηστίσιμα φαγητά. Στο μαγείρεμα είναι προτιμότερο αν χρησιμοποιείται δύο κουταλιές λάδι σε κάθε μερίδα, ώστε να περιορίσετε το επιπλέον λίπος.elaiolado
  • Επιλέξτε τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, τα οποία παρασκευάζονται από ολόκληρο το αλεύρι σιταριού με αποτέλεσμα να περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και ιχνοστοιχεία. Τα μακαρόνια και το ρύζι ολικής άλεσης μπορούν κάλλιστα να προσφέρουν στον οργανισμό όλα τα θρεπτικά στοιχεία και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν την αίσθηση κορεσμού.
  • Ένα σνακ, το οποίο υπάρχει στο διατροφικό πρόγραμμα κατά την περίοδο της νηστείας, είναι οι ξηροί καρποί. Όταν καταναλώνονται ανάλατοι, ωμοί και σε μικρή ποσότητα δεν προσδίδουν έξτρα θερμίδες στον οργανισμό, αποτρέποντας την αύξηση του βάρους. Τα κριτσίνια και το παστέλι είναι επίσης ορισμένα σνακ τα οποία καλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες του οργανισμού χωρίς να τον επιβαρύνουν με περιττά κιλά.karpoi
  • Προτιμήστε την κατανάλωση φρούτων της εποχής και φυσικών φρουτοχυμών, αντί για αναψυκτικά και τυποποιημένους χυμούς. Τα φρούτα αν και χαμηλής θερμιδικής αξίας, καλύπτουν τις διατροφικές ανάγκες του οργανισμού.
  • Στο σαρακοστιανό τραπέζι καταναλώστε θαλασσινά τα οποία αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμινών, μετάλλων, ιχνοστοιχείων και πρωτεϊνών, αντικαθιστώντας επάξια το κρέας. Τα ψάρια και τα μαλάκια, τα κατεξοχήν εδέσματα της νηστείας έχουν χαμηλή ενεργειακή αξία και αρά η κατανάλωσή τους σε κανονικές ποσότητες ωφελεί τον οργανισμό. Σε κάθε περίπτωση προτιμήστε τα ψητά ή βραστά και όχι τηγανητά, τα οποία περιέχουν επιπλέον λίπος.xtapodi
  • Ο χαλβάς έχοντας εξαιρετική γεύση αποτελεί την ιδανική τροφή για το μεσημεριανό τραπέζι κατά την περίοδο της νηστείας. Παρόλο που η διατροφική του αξία είναι εξαιρετικά υψηλή μπορεί να επιβαρύνει τον οργανισμό με περιττά κιλά όταν καταναλωθεί σε υπερβολικές ποσότητες ή αναμεμιγμένος με ξηρούς καρπούς και σοκολάτα.