Οι ημέρες των Χριστουγέννων πλησιάζουν και μαζί έρχονται και οι γευστικές απολαύσεις των ημερών. Πώς όμως θα απολαύσετε τις γιορτές κρατώντας τα κιλά μακριά;

Η Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Αλεξιάννα Τριανταφύλλου, του Logodiatrofis.grμας βγάζει από τη δύσκολη θέση με τις εξής συμβουλές:

Τρώτε λιγότερο. Απολαύστε λίγο από ό,τι αγαπάτε, αλλά αποφύγετε την υπερφόρτωση του πιάτου σας με ένα βουνό τροφίμων, που θα μετανιώσετε αργότερα. Η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία.

Απολαύστε ένα μικρό σνακ πριν φτάσετε σε ένα γιορτινό τραπέζι. Επιλέξτε σνακ που περιέχουν πρωτεΐνες και φυτικές ίνες για να σας βοηθήσουν να ικανοποιήσετε την πείνα σας και να σας αποτρέψουν από την υπερκατανάλωση τροφής αργότερα. Κατάλληλα σνακ μπορεί να περιλαμβάνουν μια χούφτα ξηρών καρπών, μπάρα δημητριακών, ένα βραστό αυγό κ.ά.

Αυξήστε την κατανάλωση λαχανικών. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά γι’ αυτό γεμίστε το πιάτο σας με όσο το δυνατόν περισσότερα λαχανικάπεριορίζοντας έτσι την ποσότητα άλλων λιπαρών τροφίμων. Ένας πολύ καλός τρόπος να αυξήσετε την κατανάλωση λαχανικών είναι να απολαύσετε το πρωί έναφρεσκοστυμμένο πράσινο χυμό. Συνδυάστε το σέλινο, το αγγούρι, το μαρούλι, το μαϊντανό, το τζίντζερ και λίγο πράσινο μήλο.

Τρώτε αργά. Το καλό μάσημα των τροφίμων βοηθά στην επιβράδυνση του γεύματος και έτσι το μυαλό σας έχει την ευκαιρία να συμβαδίσει με το στομάχι σας για να καταλάβετε πότε είστε πλήρεις, ενώ βοηθά και τη βελτιστοποίηση της πέψης και της απορρόφησης των τροφίμων.

Περιορίστε τη ζάχαρη και το αλκοόλ. Αυτές οι ουσίες θα οδηγήσουν σε αύξηση του σωματικού βάρους. Η ζάχαρη δημιουργεί το αίσθημα της πείνας και η υπερκατανάλωσή της αυξάνει το λίπος στο σώμα. Τα σάκχαρα μπορεί να κρύβονται σε κάθε είδους επεξεργασμένα τρόφιμα, γι΄αυτό καλό είναι να διαβάζετε τη διατροφική ετικέτα όπου αυτό είναι δυνατόν. Απολαύστε ένα αλκοολούχο ποτό, έως και δύο φορές την εβδομάδα.

ΠΗΓΗ: www.naftemporiki.gr

Αλεξιάννα Τριανταφύλλου
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΒSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Χολαργός www.logodiatrofis.gr
[email protected]