Αναζητώντας την «χρυσή» ισορροπία ανάμεσα στην Τέχνη και την αρχιτεκτονική, ο Δημήτρης Βάνας υλοποιεί εικαστικές διαδρομές ανάμεσα στο  χθες και το σήμερα. Με ροπή προς τον κυβισμό και γερές δόσεις σουρεαλισμού επιχειρεί να αφήσει το δικό του αποτύπωμα στην απεραντοσύνη της έμπνευσης.  Έντονες γραμμές και χρώματα που «παλεύουν» να επικρατήσουν στο «γκρί» που απλόχερα ρίχνει στον καμβά του ο δημιουργός. Αισιοδοξία; Ρεαλισμός; Μελαγχολία;  Ενδεχομένως να είναι κάποια από τα μηνύματα που θέλει  να περάσει ο Βάνας. Σίγουρα όμως το μήνυμα που θέλει να στείλει με την πρώτη ατομική του  έκθεση ότι η διάθεση για  δημιουργία δεν έχει όρια και ετικέτες.

Η έκθεση κινείται σε τρεις θεματικές ενότητες υπό τον εύγλωττο τίτλο «ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΕΣ» και φιλοξενείται στον εκθεσιακό χώρο του Παλαιού Δημαρχείου Γλυφάδας (Καράγιωργα Σάκη 2 και Ποσειδώνος) μέχρι και τις 4 Νοεμβρίου, από τις 11 το πρωί έως και τις 8 το βράδυ (Σάββατο και Κυριακή από τις 11 το πρωί έως και τις 2 το μεσημέρι).

Τα έργα δημιουργήθηκαν στην περίοδο 2017-2018, παρουσιάζονται για πρώτη φορά και διακρίνονται από την οργάνωσή τους με μέτρο και με λιτότητα χρωμάτων. Οι σχεδιαστικές σκέψεις περιέχουν ένα αφανές πλέγμα οργάνωσης, που δεν αποκαλύπτεται με τις πρώτες ματιές των επισκεπτών.

Επηρεασμένος από τις εμπειρίες του στον Αρχιτεκτονικό Σύνδεσμο του Λονδίνου, ο Δημήτρης Βάνας φαίνεται να ακολουθεί στα βήματα των Σουρεαλιστών. Η συνεχής χρήση επικαλύψεων, τροποποιήσεων, συνδέσεων, αποσυνδέσεων και επαναλήψεων στα έργα του, τελικά, αποδεικνύει ότι αυτό το οποίο κατά κάποιο τρόπο έχουμε είναι το «πεπτικό σύστημα» του Δημήτρη Βάνα, το οποίο δέχεται και επεξεργάζεται όλα όσα συμβαίνουν γύρω του.

Οι τρεις θεματικές ενότητες συνδέονται μεταξύ τους με τη χρήση της γραμμής και του πλέγματος. Τα έργα «δακτύλου» καταγράφουν, ξαφνικά και με αυτοματισμό, καθημερινές στιγμές. Οι «Τοπογραφίες» ερευνούν νέους τρόπους σχεδιασμού χώρων, μέσα και απέναντι στη Φύση.

Οι «Υπογραφές» έχουν συμμετοχή άλλων στα έργα, με την υπογραφή τους, η οποία είναι «καθ’ υπόδειξιν», αλλά αυθεντική και αυτόματη. Είναι  διαμορφωμένη και τελικά γίνεται ένα ίχνος. Στο επόμενο στάδιο ο Δημήτρης Βάνας επεξεργάζεται τα έργα έως την τελική τους μορφή.