Άρον – άρον και υπό το βάρος των σφοδρών αντιδράσεων, αλλά και των ενδοκυβερνητικών συγκρούσεων, η κυβέρνηση «μαζεύει» για την ώρα το πολύκροτο νομοσχέδιο για τον αιγιαλό και τις ακτές και φαίνεται ότι θα επιχειρήσει να το περάσει τμηματικά και σε βάθος χρόνου.
Ο ίδιος ο Υπουργός ΥΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, με δήλωση του «έδειξε» ότι αρχίζει η πλήρης αναδίπλωση για το Νομοσχέδιο για τις ακτές και τον αιγιαλό. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Attica Coast, προηγήθηκαν παρασκηνιακές διαβουλεύσεις του κ. Μανιάτη με τον Υπουργό Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη όπου κατάφεραν να αλλάξουν ορισμένα σημεία του Νομοσχεδίου που είχε αφήσει πίσω του ο τ. Υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας.
Παρ΄όλα αυτά οι αντιδράσεις βουλευτών, φορέων, συλλόγων, πολιτών κ.α δεν έλεγαν να κοπάσουν, ενώ και η πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ για συγκρότηση μετώπου κατά του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, δημιουργούσε ένα βαρύ κλίμα στη Κυβέρνηση.

 

aktes1
Χρειάστηκαν μάλιστα νέες μαραθώνιες διαβουλεύσεις του κ. Μανιάτη με τον Σύμβουλο και στενό συνεργάτη του Πρωθυπουργού τον κ. Σταύρο Παπασταύρου για το όλο θέμα, ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες του Attica Coast, υπήρξε και τηλεφωνική επαφή του ίδιου του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον κ. Μανιάτη προκειμένου να βρεθεί μια έστω και προσωρινή λύση.
Φαίνεται λοιπόν ότι το Νομοσχέδιο για την ώρα παγώνει και θα προωθηθούν περί το Φθινόπωρο τα τρία πρώτα κεφάλαια που αφορούν τον ορισμό του αιγιαλού , ενώ τα υπόλοιπα τμήματα του Νομοσχεδίου που αφορούν την εκμετάλλευση και την χρήση του αιγιαλού και των ακτών θα μετατεθούν για μετά από 7-8 μήνες, ίσως και παραπάνω και ανάλογα των εξελίξεων.

Μανιάτης: Μόνο η χάραξη του αιγιαλού είναι αναγκαία
Στη δήλωση του ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, επισημαίνει:
«Η περιβαλλοντική προστασία των ελληνικών ακτών δεν απαιτεί κανένα ειδικό νομοσχέδιο για αιγιαλό και παραλία, παρά μόνο συγκεκριμένες, απλές ρυθμίσεις θεσμικής και νομικής θωράκισης της χάραξής του και αξιόπιστης αποτύπωσής του σε χάρτες και διαγράμματα».
Προσθέτει πως «μοναδικός λοιπόν στόχος των αναγκαίων ρυθμίσεων για οριοθέτηση και προστασία του αιγιαλού και της παραλίας θα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου εργαλείου χάραξης του αιγιαλού, που θα επιτρέψει την ολοκλήρωση της πιο κρίσιμης, από τις θεσμικές γραμμές, στο σύνολο της επικράτειας, σε σύντομο χρονικό διάστημα, με διαφανή, επιστημονικά και περιβαλλοντικά αξιόπιστο τρόπο».

aktes2