- Διαφήμιση -
Χρόνος Ανάγνωσης: 5 ΛεπτάΧρόνος Ανάγνωσης: 5 Λεπτά

Παλινδρομήσεις στο έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, πρωτίστως λόγω του υψηλού κόστους του, αλλά και γιατί οι πηγές χρηματοδότησης του έργου δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί.

Σύμφωνα μάλιστα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» (24 Αυγούστου 2014) το Υπουργείο Ανάπτυξης φέρεται να έχει ενστάσεις για το ύψος του προϋπολογισμού.

Να σημειωθεί ότι πρόσφατα , όπως έχει γράψει το Attica Coast, υπογράφτηκε από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννη Μανιάτη η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την ολοκληρωμένη ανάπλαση του έργου.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, που επικαλείται η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», το οποίο και έχει αναλάβει συντονιστικό ρόλο στην υπόθεση του φαληρικού όρμου, ο σχεδιασμός της πολιτείας εξακολουθεί να είναι το έργο να δημοπρατηθεί τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο. Όπως αναφέρει η ίδια πηγή, υπήρξε καθυστέρηση προκειμένου να ενταχθεί στο τρέχον χρηματοδοτικό πρόγραμμα η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου και η επικαιροποίηση των μελετών. Η κατασκευή του έργου υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί 2-3 έτη.

Ωστόσο, η πληροφόρηση που έρχεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα πάντα με την «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», είναι αρκετά διαφορετική. ‘Οπως εκτιμούν πηγές του υπουργείου, η ανάπλαση του φαληρικού όρμου είναι μεν ώριμη μελετητικά, αλλά το έργο δεν μπορεί να προχωρήσει αν δεν ξεκαθαρίσει οριστικά ο προϋπολογισμός του. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, τα κονδύλια δεν έχουν ακόμα δεσμευτεί, με αποτέλεσμα το έργο να μην έχει αποκτήσει συγκεκριμένη αναφορά και κωδικό, ώστε να μπορεί να χρηματοδοτηθεί. Όπως αναφέρει η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», φαίνεται ότι το υπουργείο Ανάπτυξης εξακολουθεί να έχει αντιρρήσεις για το κόστος του έργου, θεωρώντας ότι είναι πολύ υψηλό και αντιπροτείνοντας την τμηματική του υλοποίηση. Πρόταση που έχει στο παρελθόν απορριφθεί, καθώς θα στείλει με βεβαιότητα στις ελληνικές καλένδες την ολοκλήρωση του έργου. Υπάρχουν ακόμη δύο σημεία που αξίζει να τύχουν προσοχής. Στην αγωνία των συναρμόδιων υπουργείων να περιορίσουν τον προϋπολογισμό της ανάπλασης του φαληρικού όρμου, έχει «εξαφανιστεί» από τα σχέδια το τοπόσημο, δηλαδή η κατασκευή στην οποία θα κατέληγε η κεντρική προβλήτα, ίσως το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του έργου. Για την κατασκευή είχε πραγματοποιηθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Αντίθετα, επί τάπητος έχει τεθεί η επέκταση του τραμ από το Φιξ μέχρι το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας μέσω της λεωφόρου Συγγρού και του φαληρικού όρμου, έργο που μελετάται ως υπερεπείγον από την Αττικό Μετρό. Το ενδιαφέρον είναι ότι με την κατασκευή της νέας επέκτασης του τραμ θα δημιουργηθεί μια νέα, συντομότερη διαδρομή από το κέντρο προς την παραλία, καθώς η υφιστάμενη διέρχεται μέσα από τη Νέα Σμύρνη.

Να σημειωθεί πως το δημοσίευμα της εφημερίδας επισημαίνει ότι ερωτηματικό για την ανάπλαση τίθεται για την στάση που θα τηρήσει η νέα Περιφερειάρχης , η συναίνεση της οποίας είναι απαραίτητη με δεδομένο ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί και από το ΠΕΠ Αττικής

Υπενθυμίζουμε ότι η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη 2014-2020 του ΥΠΕΚΑ με 110 εκ. €, από το ΥΠΟΜΕΔΙ με 80 εκ. € και από το νέο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής με 40 εκ. €. Παράλληλα για την επιτάχυνση της συγχρηματοδότησης του έργου από τα ευρωπαϊκά ταμεία, θα χρησιμοποιηθεί το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Jaspers.

- Διαφήμιση -