Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά, εξέφρασε τις απόψεις του για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Π.

«Οι περισσότεροι είχαμε ταχθεί ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, εκτιμώντας ότι θα έπρεπε να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο» είπε ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο οποίος κατέθεσε πως από τη Δημοτική Αρχή είχε ψηφιστεί η δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, που αφορά σε ένα μεγάλο κομμάτι του λιμανιού εντός των ορίων του Δήμου Πειραιά.

«Είχαμε εισηγηθεί τη δημιουργία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ώστε να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο η κρουαζιέρα που έχει να κάνει με τον τουρισμό, η σύνδεση με τα νησιά και με την άγονη γραμμή» είπε ο κ. Μωραλης και συνέχισε: «Η πρόταση είχε πάει στην τότε κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου, από την οποία δεν είχαμε λάβει απάντηση στο αίτημά μας. Ανέλαβε νέα κυβέρνηση στις 25 Ιανουαρίου, θέσαμε στους αρμόδιους υπουργούς την πρότασή μας και δεν είχαμε λάβει κάποια θετική ή αρνητική απάντηση για να προχωρήσουμε στην όποια συζήτηση».

Ακόμη, ενημέρωσε για την πρώτη επίσημη απάντηση που ήρθε στον Δήμο Πειραιά, στις  11 Σεπτεμβρίου 2015, και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλα και ήταν αρνητική, έστω κι αν αρμόδια να απαντήσει σε μια τέτοια πρόταση είναι η κυβέρνηση.

Δεν μπορεί να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, καθώς το 85% του κοινοβουλίου έχει ψηφίσει ουσιαστικά την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού. Μπορεί  να έχουν διαφορές στη σύμβαση παραχώρησης σε επί μέρους θέματα, αλλά όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση, είναι σαφές ότι προχωράει ολοταχώς.

Ο Δήμαρχος Πειραιά θεωρεί ότι θα πρέπει να καθίσουν στο τραπέζι της συζήτησης μαζί με την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ – και μάλιστα επί του ιδίου θέματος θα έχουν άμεσα  συνάντηση με τον κ. Δρίτσα και οι τέσσερις Δήμαρχοι, προκειμένου να συζητήσουν με την κυβέρνηση πλέον και όχι μόνο με το ΤΑΙΠΕΔ.

Τα θέματα που πρέπει να συζητηθούν κατά τον κ. Μώραλη είναι τρια, τα εξής:

  • Είναι το θέμα του ποσοστού των ανταποδοτικών που θα πρέπει να λαμβάνουν οι Δήμοι, είναι θέματα επενδύσεων και θέματα γης. Αναφορικά με το πρώτο, 2% έδινε ο ΟΛΠ στην κεντρική διοίκηση, στην κυβέρνηση και τίποτα στους Δήμους. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, όταν έχεις μια συμφωνία που την έχει ψηφίσει το 85% της Βουλής και προχωρά, αυτό που πρέπει να επιδιώξεις είναι να αποκομίσεις τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για τον Δήμο μας. Το ποσοστό πρέπει να είναι σαφώς πάνω από 2% και να αποδίδεται όλο στους Δήμους. Είναι ακατανόητο η κεντρική εξουσία η οποία θα πάρει το αντάλλαγμα, θα συνεχίσει να είναι και στη μετοχική σύνθεση στον Οργανισμό, διότι πωλείται το 51% από  το 67%, άρα θα μπορέσει να παίρνει και μέρισμα. Επίσης 2-3 εκατομμύρια για την κεντρική διοίκηση, για τον κρατικό προϋπολογισμό είναι τίποτε, ενώ για τους Δήμους είναι κρίσιμα ποσά.
  • Δεύτερο θέμα είναι οι επενδύσεις. Σκοπεύουν στη σύμβαση παραχώρησης να εντάξουν επενδύσεις περίπου 300 εκατομμυρίων, τις οποίες θα αναλάβει ο επενδυτής στον οποίο θα καταλήξουν. Ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των επενδύσεων θα αφορά στα όρια του Δήμου Πειραιά. Ο Δήμος θα πρέπει να έχει λόγο στις επενδύσεις αυτές διότι λιμάνι και πόλη δεν μπορούν να έχουν διαφορετική πορεία ανάπτυξης, διαφορετικό σκεπτικό. Είναι βέβαιο ότι μια μεγάλη επένδυση στον Δήμο θα είναι αυτή που θα γινόταν έτσι κι αλλιώς από τον δημόσιο ΟΛΠ, ο νέος προβλήτας για την κρουαζιέρα. Θα πρέπει να γίνουν μια  σειρά από επενδύσεις, οι οποίες θα βοηθήσουν οικονομικά, τουριστικά και αναπτυξιακά την πόλη.

 

  • Το τρίτο θέμα αφορά θέματα γης. Η Διεύθυνση Περιουσίας έχει μια έκθεση, η οποία αναφέρει ότι μέσα στη χερσαία λιμενική ζώνη υπάρχει γη που ανήκε στον Δήμο Πειραιά και για την οποία, έστω και αν απαλλοτριώθηκε, ο Δήμος ποτέ δεν πήρε ούτε ένα ευρώ. Ή αν δεν απαλλοτριώθηκε, άρα καταπατήθηκε, ακόμα χειρότερα. Άρα θα πρέπει, γι’ αυτόν τον Δήμο, που δεν έχει αντιμετωπιστεί δίκαια από τις κυβερνήσεις, τώρα που έφτασε η ώρα να λυθεί ένα σημαντικό θέμα, να διευθετηθούν μια σειρά ζητημάτων τα οποία εκκρεμούν δεκαετίες.

Τα τρία αυτά ζητήματα, του ποσοστού, των επενδύσεων και της γης η οποία ανήκε στον Δήμο και του την πήραν χωρίς να αποζημιωθεί, είναι σημαντικά για τον Πειραιά και πρέπει να συζητηθούν.