- Διαφήμιση -
Χρόνος Ανάγνωσης: 6 ΛεπτάΧρόνος Ανάγνωσης: 6 Λεπτά

Το Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Αθηνών, σε συνεργασία με το 1ο Γυμνάσιο Γλυκών Νερών και την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, θέλοντας να μυήσει μέσω της διαδραστικής οδού τα παιδιά στον κόσμο των φυσικών επιστημών, διοργάνωσε την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016, μαθητική συνάντηση με τίτλο «Το απάνθισμα των φυσικών επιστημών». Στη συνάντηση, εκτός από τους μαθητές των σχολείων – διοργανωτών, Πρότυπου Εκπαιδευτηρίου Αθηνών και 1ου Γυμνασίου Γλυκών Νερών συμμετείχαν και μαθητές από το 1ο Γυμνάσιο Βούλας, 2ο Δημοτικό Βούλας, 4ο Δημοτικό Βούλας, 1ο Γυμνάσιο Βάρης, 2ο Γυμνάσιο Βάρης, 2ο Δημοτικό Κορωπίου και από τα ιδιωτικά σχολεία τα σχολεία «Σταυράκη», «Ποριώτου», «Ιορδανάκειον», «Δελασάλ» και «Πασχάλης», παρουσία του Δημάρχου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, Γρηγόρη Κωνσταντέλλου.

apan

 

Η εκδήλωση, που τελούσε υπό την αιγίδα της Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Αττικής, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο Θετικών Επιστημών κ. Ρούσσο Γιώργο και τη Σχολική Σύμβουλο Γενικής Παιδαγωγικής Ευθύνης κ. Ιωαννίδου Σοφία.

 

Η αυλαία της εκδήλωσης άνοιξε με την ομιλία του κ. Χάρη Βάρβογλη, Φυσικού, Καθηγητή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με θέμα «Συνήθεις παρανοήσεις στη Φυσική και την Αστρονομία».

apan2

 

Στη συνέχεια, ακολούθησαν οι επιδείξεις πειραμάτων στα οποία, μάλιστα, μπορούσαν να συμμετάσχουν και τα παιδιά! Οι μαθητές έγιναν έτσι, για λίγη ώρα, μικροί επιστήμονες και κατανόησαν, βιωματικά πλέον, έννοιες που διδάσκονται από τα σχολικά βιβλία. Τα πειράματα  Φυσικής και Χημείας, τα οποία πραγματοποιήθηκαν από τους κ.κ. Μπαράτση Άννα, Χημικό, Διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Γλυκών Νερών, Γάτσιο Ιωάννη, Φυσικό και τ. υπεύθυνο ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης, Κονιδιτσιώτη Δημήτρη, Χημικό και Ανδρακάκου Σοφία, Χημικό του Πρότυπου Εκπαιδευτηρίου Αθηνών, σχετίζονταν με βασικές φυσικές έννοιες όπως αυτή του ηλεκτρισμού και της θερμότητας. Οι μικροί μαθητές παρακολουθούσαν μαγεμένοι τα πειράματα και είχαν μάλιστα την ευκαιρία να πειραματιστούν και οι ίδιοι, εκτελώντας απλά πειράματα και μαθαίνοντας, συγχρόνως, μέσω αυτών βασικές ιδιότητες της ύλης.

 

Παράλληλα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του σχολείου, λειτούργησε χώρος επίδειξης με ρομποτικές κατασκευές της Lego Education, υπό την καθοδήγηση των κ.κ. Λιακόπουλου Βασίλη, Φυσικού- Νανοτεχνολόγου, Κωστούλα Θοδωρή, Μηχανικού και Χατάρη Μάρκου. Στο εργαστήριο STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics),  οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον τρόπο κατασκευής ενός ρομπότ και τις δυνατότητες που αυτό προσφέρει και αντιλήφθηκαν με τον πλέον εύγλωττο τρόπο ότι η τεχνολογία συνιστά την απάντηση σε πολλά σύγχρονα προβλήματα. Στόχος του εργαστηρίου αυτού ήταν να γίνει κατανοητό από τους μαθητές πόσο σημαντική είναι η «συνεργασία» μεταξύ των Μαθηματικών και των άλλων Θετικών Επιστημών με την Τεχνολογία και τη Μηχανική, που αποτελούν για τον άνθρωπο τα μέσα αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον.

 

Με το νου γεμάτο νέες γνώσεις και εικόνες και τα χέρια γεμάτα  αναμνηστικά, αποχώρησαν οι μαθητές από το χώρο του σχολείου αργά το μεσημέρι. Η επιτυχία που σημείωσε «Το απάνθισμα των φυσικών επιστημών» δεν έγκειται μόνο στο πλήθος των επισκεπτών αλλά και στο γεγονός ότι όλοι όσοι εργάστηκαν για την εκδήλωση αυτή κατάφεραν να παρουσιάσουν το σύγχρονο πρόσωπο του σχολείου, ενός σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία και την επιστήμη.

- Διαφήμιση -