- Διαφήμιση -
Χρόνος Ανάγνωσης: 8 Λεπτά

του Κωνσταντίνου Κουσκούκη*

 

Ο Υδροπλανικός Τουρισμός αντιπροσωπεύει την αξιόπιστη προσβασιμότητα και τον βασικό πυλώνα της συγκοινωνιακής συνέχειας της χώρας με τις πτήσεις των υδροπλάνων,  για την προσέλκυση τουριστών υψηλού οικονομικού επιπέδου που επιθυμούν εναλλακτικές διακοπές.

 

Η Ελλάδα ως πολυνησιακή χώρα θα ωφεληθεί από τη λειτουργία των υδροπλάνων, καθόσο με την ευελιξία τους μπορούν να γίνουν ο συνδετικός κρίκος, στο ελλειπές υφιστάμενο συγκοινωνιακό δίκτυο ώστε να εξασφαλίζεται η ποιοτικότερη και ευκολότερη προσβασιμότητα των τουριστών με καινοτόμο τρόπο στα περισσότερα νησιά καθιστώντας ακόμη πιο ελκυστικό το πακέτο των διακοπών τους

.

Η ανάπτυξη και δημιουργία των κατάλληλων υποδομών των υδατοδρομίων, σε όλη την Ελλάδα, έτσι ώστε να παρέχουν την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στα υδροπλάνα εξασφαλίζεται με τον Ν4663/20 περί ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών.

Τα υδροπλάνα δηλαδή τα αμφίβια αεροπλάνα και ελικόπτερα  μπορούν να δώσουν ώθηση στα νησιά, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακούς προορισμούς.

 

Ο υδροπλανικός τουρισμός δύναται να εξελιχτεί σε μοχλό ανάπτυξης για την Ελλάδα, καθώς τα οφέλη από τη λειτουργία τους είναι πολλαπλασιαστικά και οι προοπτικές ανάπτυξης είναι τεράστιες με ευρύ φάσμα κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων. Οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων αναμένονται μέσα στο 2021 και ήδη αναπτύσσεται έντονη επιχειρηματική κινητικότητα η οποία θα περιλαμβάνει και σταθμούς  ανεφοδιασμού καυσίμων, συντήρηση αλλά και μηχανική διαχείριση των υδροπλάνων, ενώ στο χώρο των διαπραγματεύσεων έχουν ήδη εισέλθει και αεροπορικές εταιρείες.

 

Η θέση των αεροπορικών εταιρειών είναι διττή καθώς θα δημιουργηθεί Ακαδημία Εκπαίδευσης Πιλότων, αλλά και μια διευρυμένη συνεργασία που θα αφορά την προσφορά κοινών πακέτων εισιτήριων ακόμη και συμπληρωματική λειτουργία των υδροπλάνων ως προς τα δρομολόγια της αεροπορικής αγοράς που ως τώρα λειτουργούσε ανταγωνιστικά ενώ στο εξής θα γίνεται αμφίδρομη μεταφορά μεταξύ  επιβατών συμβατικών αεροδρομίων και υδατοδρομίων σε συνεργασία και με την κρουαζιέρα.

Η Hellenic Seaplanes Εταιρεία με την μεγαλύτερη δραστηριότητα θα έχει έτοιμο το σύστημα online κρατήσεων, ενώ διαβουλεύεται με Δήμους και Περιφέρειες για την ανάληψη νέων επενδύσεων υδατοδρομιών όπως με την Περιφέρεια Αττικής στην μαρίνα του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας.

Εθνικός στόχος στην πενταετία είναι να λειτουργούν περί τα 150 υδατοδρόμια δημιουργώντας το μεγαλύτερο δίκτυο σε όλη την Ευρώπη. Η ολοκλήρωση δε του δικτύου υδατοδρομίων ανοίγει τον δρόμο για την προσέλκυση επιμέρους επενδύσεων, καθώς Εταιρείες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό αναμένεται να προχωρήσουν σε κινήσεις για την απόκτηση μεριδίου από τη νέα αγορά που θα δημιουργηθεί.

Η λειτουργία των υδατοδρομίων φιλοδοξεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε Μαλβίδες της Ευρώπης με τη δημιουργία 2,000 άμεσων και 5,000 έμμεσων θέσεων εργασίας, να ξαναγράψει τον χάρτη των μεταφορών σε εθνικό δίκτυο και στην πλήρη ανάπτυξη να προσφέρει στην Ελληνική οικονομία πάνω από 1,5 δις. ευρώ και περεταίρω κίνητρα υλοποίησης τουριστικών επιχειρήσεων στην ευρύτερη περιοχή.

Το project αυτό θα δημιουργήσει επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στην πενταετία, μέσω της κατασκευής των υδατοδρομιών, της αγοράς αεροσκαφών αλλά και της δημιουργίας σχολής εκπαίδευσης πιλότων υδροπλάνων.

Τα υδατοδρόμια του Αιγαίου με την Ένωση των Εταιρειών Υδροπλάνα Ελλάδος, Ελληνικά Υδατοδρόμια και Optimum Value βρίσκονται σε ιδιαίτερα προχωρημένο επίπεδο, καθώς συμπληρώνονται οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μελετών θορύβου για τα νησιά Μύκονος, Κύθνος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα, Ανάφη, Χάλκη, Σύμη, Τήλος, Κάρπαθος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι ,Νίσυρος, Αστυπάλαια, Πάρος, Κως, Μήλος, Σύρος, Κάλυμνος, Λειψοί, Λέρος, Ίος, και Κάσος.

Προσχωρούν επίσης οι ανάλογες διαδικασίες των υδατοδρομίων στα Ιωάννινα (λίμνη Παμβώτιδα),Κυλλήνη,Βόλο, Εύβοια, Χαλκίδα, Αιδηψό, Κάρυστο, Αλιβέρι, Κύμη, Τήνο, Χίος, Ψαρά, Οινούσες, Ζάκυνθο, Κέρκυρα, Παξοί, Ιθάκη, και στα Διαπόντια νησιά (Οθωνοί, Μαθράκι, Ερεικούσα.)

Ο πρόσφατος Νόμος αίρει τα εμπόδια που καθήλωσαν τα υδροπλάνα και τα υδάτινα πεδία επί μια 6ετια δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομιών , σε νησιά, λιμάνια, λίμνες, Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α) Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα και Τουριστικούς Λιμένες (μαρίνες, καταφύγια, αγκυροβόλια) σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς προς αποφυγή θαλάσσιων συγκρούσεων κατά την προσθαλάσσωση, αποθαλάσσωση και υδατοδρόμιση των υδροπλάνων, το Εθνικό Πρόγραμμα Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας (Ε.Π.Α.Π.Α) τις ζώνες ελέγχου (CTR) τις ζώνες κυκλοφορίας αεροδρομίου (ΑΤΖ) και τους κανόνες πτήσεως εξ όψεως (VFR). Επιπλέον ανοίγει νέους ορίζοντες διεθνώς ωθώντας όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στην ατροπό της ανάπτυξης και αξιοποίησης των χρηματικών εργαλείων 32 δις. ευρώ του Next Generation EU.

 

*Κωνσταντίνος Κουσκούκης :Καθηγητής Δερματολογίας – Νομικός –

Πρόεδρος της Ελληνικής

Ακαδημίας Ιαματικής Ιατρικής –

Πρόεδρος Παγκόσμιας Ακαδημίας Κινέζικης και Συμπληρωματικής Ιατρικής

 

 

- Διαφήμιση -