Χρόνος Ανάγνωσης: 8 Λεπτά

Ένα μεγάλο έργο που θα μετουσιωθεί σε πραγματικό «λίφτινγκ» για την περιοχή του Φαλήρου μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία.

Πρόκειται για τη δημιουργία του Οικολογικού Πάρκου στον Φαληρικό Όρμο, το οποίο εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 2021 και προχωρούν οι διαδικασίες για την άμεση υλοποίησή τους, στο πλαίσιο της Β’ Φάσης της Ανάπλασης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, με τη στενή συνεργασία με τον αρμόδιο υφυπουργό Ιωάννη Τσακίρη το έργο, εντάσσεται στο ΠΔΕ 2021 της Περιφέρειας με το ποσό των 200 εκ. ευρώ και προχωρούν οι διαδικασίες προκειμένου να δημοπρατηθεί και να ενταχθεί ώριμο και με σύμβαση στο υπό κατάρτιση νέο ΠΕΠ Αττικής 2021-2027, το οποίο αναμένεται να εγκριθεί από την Ε.Ε. στο τέλος του έτους.

Ο κ. Πατούλης τόνισε ότι με σταθερά βήματα, η Περιφέρεια Αττικής και τα στελέχη της έχουν καταφέρει μέσα από ένα στρατηγικό σχεδιασμό και μια μεθοδική προετοιμασία να εξασφαλίσουν την ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, τόσο τη δημιουργία του Οικολογικού Πάρκου στο Φαληρικό όρμο, όσο και του Παραολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Ραφήνας Πικερμίου. Τα δύο αυτά σημαντικά έργα, όπως τόνισε θα συμβάλλουν καθοριστικά στο όραμα να καταστεί η Αττική, Περιφέρεια-Πρότυπο.

Τι θα περιλαμβάνει το Οικολογικό Πάρκο στο Φάληρο

Η δημιουργία του Οικολογικού Πάρκου στον Φαληρικό Όρμο Προϋπολογισμού 200 εκ. ευρώ, έχει προγραμματιστεί για τη Β’ Φάση της ανάπλασης του Φαληρικού. Η ανάπλαση συμπεριλαμβάνεται στα εμβληματικά έργα της Περιφέρειας Αττικής τα οποία θα ενταχθούν στο υπό κατάρτιση νέο ΠΕΠ Αττικής 2021-2027.

Η χρηματοδότηση του Πάρκου από το ΠΔΕ συμβάλλει στην ταχύτερη υλοποίηση του. Σύμφωνα με το σχεδιασμό το έργο αφορά αναπλάσεις, κτιριακές υποδομές και εγκαταστάσεις στο Φαληρικό Όρμο. Βασικοί άξονες της ανάπλασης είναι η ανάδειξη της Φύσης, της Επιστήμης, του Πολιτισμού και του Αθλητισμού. Το έργο θα συμβάλει στην περιβαλλοντική και αισθητική αναβάθμιση της περιοχής καθώς και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Επίσης θα εξασφαλίσει χώρους πρασίνου και πρόσβαση στον Φαληρικό Όρμο.

Óôï Ðñüãñáììá Äçìïóßùí Åðåíäýóåùí (ÐÄÅ) 2021 ìå åîáóöáëéóìÝíá 200 åê. åõñþ, ç äçìéïõñãßá ôïõ Ïéêïëïãéêïý ÐÜñêïõ óôïí Öáëçñéêü ¼ñìï

 

 

 

 

 

 

 

Από τα στοιχεία που έχει πρώτο δημοσιοποιήσει το economistas προκύπτουν όμως πολλές ακόμη λεπτομέρειες. Σύμφωνα με τη μελέτη για την αξιοποίηση της έκτασης από το στάδιο Ειρήνης και Φιλίας έως το δέλτα Φαλήρου που εκπόνησε ο διεθνούς φήμης Ιταλός αρχιτέκτονας, Ρέντσο Πιάνο, η Β φάση του έργου προβλέπει τη δημιουργία μεγάλου πάρκου και τριών χώρων στάθμευσης. Το πάρκο των 220 στρεμμάτων θα δημιουργηθεί κατά μήκος του παραλιακού μετώπου, στην έκταση μεταξύ του σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Η έκταση πρασίνου στην οποία θα φυτευτούν περίπου 3.500 δέντρα θα είναι δημόσια και θα αποτελείται σε γενικές γραμμές από χαμηλή βλάστηση που θα συνάδει με το τοπίο της Αττικής.

sxedia-faliro-renzo-piano-

 

 

 

 

 

 

 

Δύο από τους τρεις χώρους στάθμευσης θα είναι υπόγειοι και θα κατασκευαστούν κοντά στις δύο διαβάσεις πεζών που θα προσφέρουν πρόσβαση στους πολίτες στη θάλασσα. Η κατασκευή των δύο διαβάσεων αποτελεί μέρος της Α φάσης του έργου. Ο τρίτος χώρος στάθμευσης, 180 θέσεων, αναμένεται να κατασκευαστεί σε αδόμητο χώρο κοντά στο στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Οι τρεις χώροι στάθμευσης θα είναι συνολικής χωρητικότητας 980 θέσεων. Στην περιοχή έχουν ήδη γίνει εκτεταμένες παρεμβάσεις με κόστος που υπερβαίνει τα 90 εκατομμύρια ευρώ, στο πλαίσιο της Α φάσης του έργου.

renzo-piano-sxedia-pisina-faliro

 

 

 

 

 

 

 

Σύνδεση της πόλης με το παράκτιο πάρκο

Σύμφωνα με αναλυτές, πρόκειται κατά βάση για έργα, τα οποία θα επιτρέψουν στο παράκτιο πάρκο πολλαπλών χρήσεων που θα αναπτυχθεί μελλοντικά να μην αποκόπτεται από την πόλη, ενοποιώντας τους τέσσερις όμορους δήμους Πειραιά, Μοσχάτου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου με το θαλάσσιο μέτωπο.

faliro-renzo-piano-prasino

 

 

 

 

 

 

 

Μεταξύ αυτών είναι η μετατόπιση της λεωφόρου Ποσειδώνος κατά 90 μέτρα νοτιότερα σε μια νέα παράλληλη χάραξη, καθώς και η μερική υπογειοποίηση σε δύο τμήματα των 300 μέτρων το καθένα, έτσι ώστε να επιτευχθεί μελλοντικά η απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών προς τη θάλασσα. Στη θέση της παλιάς παραλιακής λεωφόρου κατασκευάζεται κλειστός αντιπλημμυρικός αγωγός ο οποίος θα θωρακίζει τους όμορους δήμους σε περιπτώσεις μεγάλων βροχοπτώσεων.

piano-sxedia-faliro